Begeleiding bij burn-out en stress

Burn-out is vaak niet iets wat je ziet aankomen, het komt stukje bij beetje en verloopt in verschillend fasen. Je lichaam begint vaak als eerste symptomen te vertonen (moeheid, spier- of hoofdpijn, slapeloosheid, hartkloppingen, verandering in eetlust,...), ook je gedachten en gedragingen veranderen gradueel (piekeren, niet tot rust kunnen komen, prikkelbaar zijn, soms huilbuien of sombere gedachten, concentratieverlies of vergeetachtigheid, grotere verslavingsgevoeligheid, sociale contacten uit de weg gaan...). Omdat het vaak geleidelijk verloopt negeren mensen vaak de symptomen of denkt men dat het wel vanzelf over zal gaan. Maar niets is minder waar. Omdat de stress ervoor zorgt dat je niet meer tot rust en ontspanning kan komen, kan je lichaam steeds minder de stresserende situatie aan en laad je niet meer op, het wordt enkel erger. Dus wacht niet tot het te laat is om hulp te zoeken!

Onderstaande therapie-en en begeleidingen geven je een overzicht van wat je kan doen, bij vragen of meer info mail gerust naar de coördinator (via contact):

Psychotherapie, als je (eventueel via verwijzing van een arts) een burn-out hebt.

(klik op de naam van de therapeut voor contactgegevens)

Herstellende yoga, dit is een mooie aansluiting bij therapie, je leert beter voeling te maken met je lichaam en lichamelijk signalen, en leert je ontspannen en opladen.

Voor meer info, klik hier

Life-coaching of bewustzijnscoachingvoor als je enkele symptomen herkent en meer zicht wil krijgen op jezelf en wat je nodig hebt om weer op te laden

Voor life-coaching info, klik hier

Voor bewustzijnscoaching, klik hier