top of page

Begeleiding bij burn-out en stress

 

 

 

Burn-out is vaak niet iets wat je ziet aankomen, het komt stukje bij beetje en verloopt in verschillend fasen. Je lichaam begint vaak als eerste symptomen te vertonen (moeheid, spier- of hoofdpijn, slapeloosheid, hartkloppingen, verandering in eetlust,...), ook je gedachten en gedragingen veranderen gradueel (piekeren, niet tot rust kunnen komen, prikkelbaar zijn, soms huilbuien of sombere gedachten, concentratieverlies of vergeetachtigheid, grotere verslavingsgevoeligheid, sociale contacten uit de weg gaan...). Omdat het vaak geleidelijk verloopt negeren mensen vaak de symptomen of denkt men dat het wel vanzelf over zal gaan. Maar niets is minder waar. Omdat de stress ervoor zorgt dat je niet meer tot rust en ontspanning kan komen, kan je lichaam steeds minder de stresserende situatie aan en laad je niet meer op, het wordt enkel erger. Dus wacht niet tot het te laat is om hulp te zoeken!

Onderstaande therapie-en en begeleidingen geven je een overzicht van wat je kan doen, bij vragen of meer info mail gerust naar de coördinator (via contact). 

 

beklemtoonde Vrouw

Laagdrempelig groepsaanbod stress en burn-out: deze vorm van begeleiding is aan te raden om als eerste stap te doen. Je hoeft daarin geen wachttijd te overbruggen en krijgt onmiddellijk handvaten en inzichten in stress- en burn-out-klachten.

Individuele psychotherapie: dit is voor mensen die al een hele tijd thuis zijn en geen energie en veerkracht lijken te kunnen hervinden (aanmelding via contactformulier)

Yin-Yoga: lichamelijk herstel is een belangrijk onderdeel van herstel bij burn-out of langdurige stress. Deze vorm van lichaamsbeleving is erg aan te raden, gezien je met mildheid je lichaam benadert en beter signalen die je lichaam je geeft leert zien, je leert ontspannen en weer opladen.

bottom of page